Zo skupiny úloh spoločenské aspekty digitálnych technológií, som si vybrala zadanie I2 - vyhľadávanie. Pri vyhľadávaní je veľký rozdiel v počte odkazov podľa spôsobu ich napísania, bez úvodzoviek alebo s nimi. Na jedno slovné spojenie sa našlo až 1 690 000 odkazov bez, s nimi 387 000. Na prvých miestach boli samozrejme sponzorované stránky, bez ohľadu na spôsob zadania, dokonca aj keď som ho špecifikovala ako nadpis.
Dobrú skúsenosť som mala so "Skúsim šťastie", otvorila sa mi stránka, ktorá ma zaujímala. Rozšírené vyhľadávanie je tiež dobrá alternatíva v prípade, že človek presne vie čo chce a dokáže to vyšpecifikovať. Veľmi dobrou pomocou je aj špeciálny syntax, hlavne hľadanie definícií, kde som mala ešte aj odkazy na jednotlivé stránky a nemusela som sa preklikávať cez veľké množstvo adries.
Najviac ma ale zaujali špeciálne služby vyhľadávača, najmä kalkulačka, premieňanie jednotiek, kurzy - prepočítavanie.
Veľmi zaujímavá je aj služba zisťovania najčastejších otázok, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávača. Hlavne z pohľadu marketingového je to pre podniky zaujímavá informácia. Mňa zaujímalo, o čo mali za posledných 30 dní najväčší záujem ľudia bývajúci v Bratislave. Boli to facebook, Bratislava a pokec. Ale najväčší nárast zaznamenali zimné pneumatiky a slps internet banking.
V rámci služby mapy veľmi efektné sú teraz snímky na úrovni ulíc. V neznámej lokalite to umožňuje oveľa lepšiu orientáciu spolu v spojení s naplánovaním trasy, po ktorej sa dostanete do cieľa svojej cesty.
Takže idem si naplánovať nejakú zimnú dovolenku, vyhľadám si zaujímavú destináciu a naplánujem trasu, po ktorej sa dostanem na miesto svojho oddychu. Samozrejme za pomoci internetu.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára